De beste digitale experience voor uw medewerkers en klanten
De ervaring van medewerkers met hun digitale omgeving is net zo cruciaal voor het succes van een bedrijf als de ervaring die klanten hebben wanneer ze met het bedrijf in contact staan. Een positieve digitale ervaring van de werknemers begint met het bieden van de juiste werkmiddelen en technologieën, zodat ze efficiënt kunnen werken, waar ze zich ook bevinden. Aan de klantzijde draait alles om het creëren van een naadloze, gepersonaliseerde en consistente ervaring over alle digitale touchpoints heen.
Bedrijven die investeren in een optimale digitale ervaring zien niet alleen een toename in productiviteit en tevredenheid onder hun medewerkers, maar ook een hogere klanttevredenheid en loyaliteit. Hoe kan Proximus NXT je hierin ondersteunen? Antoine van Brussel, Workplace Practice Lead, geeft graag een woordje uitleg.
Door de snelle vooruitgang is het voor bedrijven soms lastig om bij te blijven. Daarom vertrouwen ze steeds vaker op externe specialisten voor technologische expertise.
Antoine Van Brussel, Workplace Practice Lead
Onze aanpak voor een vlekkeloze employee en customer experience
Antoine Van Brussel: "De COVID-19-pandemie heeft de nood aan een vlekkeloze digitale experience enorm versneld. Bedrijven moesten zich snel aanpassen aan de nieuwe realiteit om hun medewerkers en klanten te voorzien van optimale digitale oplossingen, zoals hybride vergaderruimtes, online vergadertools, communicatie- en samenwerkingstools, veilige toegang tot gegevens, … Deze behoefte is ook na de pandemie blijven voortbestaan."
"Door de snelle vooruitgang is het voor bedrijven soms lastig om bij te blijven. Daarom vertrouwen ze steeds vaker op externe specialisten voor technologische expertise."
"Proximus NXT biedt wat dat betreft ondersteuning op verschillende niveaus: van strategisch advies om de noden van de klant te identificeren, het bepalen van de juiste technische oplossingen, tot de implementatie en migratie ervan. Daarnaast bieden we ook managed services aan om de klanten volledig te ontzorgen op vlak van applicaties en toestellen die hun medewerkers en klanten gebruiken. Hierdoor kunnen bedrijven zich volledig concentreren op hun kernactiviteiten."
Hoe maakt Proximus NXT het verschil?
Antoine Van Brussel: "De meerwaarde ligt in onze diepgaande kennis, ervaring en expertise. Onze gecertificeerde experts volgen de nieuwste ontwikkelingen en trends op de voet. Ze verdiepen zich in de processen van de klant om de dynamiek en inhoudelijke materie volledig te begrijpen. Ze geven niet alleen waardevol advies, maar helpen ook bij het maken van de juiste keuzes."
"Wat Proximus NXT helemaal uniek maakt, is onze end-to-end benadering en onze totaaloplossingen. We bieden niet alleen hardware en software aan, maar zorgen eveneens voor het beheer, de integratie en optimalisatie van telefonie en andere communicatietools, applicaties, beveiliging, ondersteuning van de gebruikers en nog veel meer. Dit zorgt ervoor dat klanten slechts één aanspreekpunt hebben, wat aanzienlijke voordelen oplevert op het gebied van efficiëntie en gebruiksgemak."
Het belang van user adoption
Antoine van Brussel: "Het hertekenen van een werkplek is een geleidelijk proces dat tijd en een gefaseerde aanpak vereist. Het is niet verstandig om alles in één keer te veranderen: medewerkers hebben tijd nodig om zich aan te passen aan nieuwe manieren van werken."
"User adoption is een cruciale factor voor het succes van elk project. Zonder de bereidheid van gebruikers om de nieuwe technologieën te omarmen, blijven de voordelen zoals verbeterde efficiëntie, schaalbaarheid en kostenbesparingen onbenut."
"Daarom is het belangrijk dat we niet alleen gebruikersvriendelijke oplossingen bieden, maar ook uitgebreide training en ondersteuning voorzien om de user adoption te voeden binnen een bedrijf. Dit zorgt ervoor dat gebruikers zich comfortabel voelen met de nieuwe technologie en de voordelen ervan begrijpen en toepassen."
Wat zijn momenteel de meest opvallende trends?
Antoine Van Brussel: "We merken dat steeds meer bedrijven overstappen op cloud-gebaseerde oplossingen, gedreven door de behoefte aan flexibiliteit en schaalbaarheid. Daarnaast zien we ook een sterke toename in het gebruik van AI. De veelzijdigheid van AI maakt het mogelijk om een breed scala aan taken te automatiseren en processen te optimaliseren en de opmars van AI zal alleen maar verder toenemen."
"Een andere belangrijke trend is de focus op de ultieme gebruikerservaring en beleving, wat hand in hand gaat met een groeiende aandacht voor welzijn op de werkvloer en duurzame keuzes."
"Hierdoor zien we een verschuiving van Service Level Agreements (SLA’s) naar Experience Level Agreements (XLA’s). Terwijl SLA’s technische prestaties meten, richten XLA’s zich op de ervaring van de gebruiker."
"Proximus NXT houdt niet alleen bij hoe de medewerkers de technologie ervaren maar meet ook verschillende factoren om een beeld te krijgen van de kwaliteit van die ervaring. Dit gaat verder dan alleen monitoring; we interageren bijvoorbeeld proactief met medewerkers om hen bewust te maken van bijvoorbeeld het energieverbruik van hun laptops, wat bijdraagt aan duurzamer gebruik van hun tools."
Op de hoogte blijven van de nieuwste evoluties binnen WPaaS? Volg Antoine Van Brussel op LinkedIn
Wat maakt een project voor jou geslaagd?
Antoine Van Brussel: "Een project is geslaagd als we echt een verschil hebben kunnen maken voor onze klanten. Het gaat erom dat onze oplossingen niet alleen goed werken, maar ook soepel worden geïmplementeerd en waarde toevoegen aan hun dagelijkse werkzaamheden. Innovatie speelt hierbij een belangrijke rol; we streven ernaar om altijd op zoek te gaan naar betere en efficiëntere manieren om de uitdagingen van onze klanten aan te pakken. En als we onze klanten kunnen inspireren en laten zien wat er allemaal mogelijk is, dan kunnen we echt trots zijn op wat we hebben bereikt."